بیایید با هم در مصرف آب صرفه جویی کنیم

آب آشامیدنی برای وجود ما ضروری است، با این حال میلیون ها نفر هنوز آن را ندارند. میلیون ها و میلیون ها نفر در سراسر جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. هدف روز جهانی آب جلب توجه به اهمیت آب شیرین و آشامیدنی و حمایت از مدیریت پایدار منابع کمیاب، پرداختن به بحران جهانی آب است.

بسیاری از ما دسترسی به آب آشامیدنی سالم را مسلم می دانیم، اما طبق برآوردهای سازمان ملل، تا سال 2030، میلیاردها نفر دسترسی تضمینی به آب آشامیدنی سالم نخواهند داشت مگر اینکه اقدامات شدیدتری برای کاهش مصرف آن انجام شود. چندین دهه سوء استفاده، سوء مدیریت، برداشت بیش از حد از آب های زیرزمینی و آلودگی منابع آب شیرین، تنش آبی را تشدید کرده است. علاوه بر این، کشورها با چالش های فزاینده ای در ارتباط با تخریب اکوسیستم های آبی، کمبود آب ناشی از تغییرات آب و هوایی، عدم سرمایه گذاری برای بهبود سیستم های آبی و غیره مواجه هستند.

آب تمیز بسیار مهم است زیرا به تغییر شدید زندگی افراد کمک می کند: برای مثال فکر کنید که آب آلوده می تواند باعث بیماری هایی مانند حصبه، وبا، اسهال خونی و هپاتیت شود. در این راستا، سرمایه گذاری بر روی آموزش و دانش مهم است تا بفهمیم هر یک از ما در راه کوچک خود چه کاری می توانیم انجام دهیم تا در علت و حفاظت از مصرف آب سهیم باشیم.

به همه این دلایل، 22 مارس دعوتی است برای تقویت تعهد ما برای بهبود کیفیت آب، حذف زباله و ترویج استفاده مناسب برای اقدام برای مبارزه با تغییرات آب و هوا.